Reklamasjon
Orack følger reglene i Forbrukerkjøpsloven og tilbyr to (2) års reklamasjonsrett på alle produkter, med mindre noe annet er spesifisert på det enkelte produkt. Reklamasjonsretten gjelder ved produksjonsfeil eller andre mangler som kan kontrolleres i produksjonsprosessen. Dersom det oppdages feil eller mangler, vil vi reparere eller erstatte varen med et tilsvarende produkt uten ekstra kostnad for deg som kunde.
Viktige punkter ved reklamasjon
- Reklamasjoner skal iht. Forbrukerkjøpsloven rettes mot selger eller salgssted, altså butikken der produktet ble kjøpt.
- Dersom du ønsker å reklamere på et produkt som er kjøpt hos en av våre forhandlere, må du henvende deg til butikken du kjøpte varen hos. Hvis butikken ikke eksisterer lenger, kan du ta kontakt med oss direkte.
- Produkter kjøpt via vår nettbutikk meldes inn som beskrevet nedenfor.
- Du må kunne fremvise kjøpsbevis (kvittering eller bankutskrift) med kjøpesum og dato for å benytte deg av reklamasjonsretten.
- Hvis reklamasjonskravet rettes mot Orack/Ultimate Nordic, må du fylle ut vårt reklamasjonsskjema via reklamasjonsportalen.
Hva dekkes ikke av reklamasjonsretten?
Reklamasjonsretten gjelder ikke følgende punkter (men reparasjon kan i noen tilfeller tilbys mot en avtalt tilleggskostnad):
- Normal slitasje på fottøyet
- Fottøy som har blitt modifisert eller reparert av tredjepart
- Feilaktig eller ekstrem bruk av fottøyet
- Mangelfullt stell eller vedlikehold
- Fottøy som har kommet i kontakt med kjemikalier, organiske stoffer, saltvann eller kloakk
- Ekstreme tilfeller som kontakt med varme eller skader påført av dyr
- Punktering av Gore-Tex membran forårsaket av kvist, grus eller andre fremmedlegemer
Her melder du inn din reklamasjon
Alle reklamasjoner skal meldes inn via vår reklamasjonsportal, hvor du enkelt blir veiledet gjennom skjemaet. Pliktige felter er merket med en (*) og må fylles ut før du kan sende inn skjemaet.